Drama Matematik

 

 

 

 

 

 

 

Erken Çocukluk Döneminde Drama ile Matematik Öğretimi  (Mathematıcs Teachıng With Drama in Early Childhood Period) 

 

Drama, öğrenciyi merkeze alan ve öğrencinin bizzat uygulama içinde etkin olduğu bir süreçtir. Bu bakımdan drama eğlenerek ve yaşayarak öğrenmeyi sağlamaktadır. Matematik kavramlarının kazanılmaya başlanması okul öncesi dönemin ilk yıllarına dayanmaktadır. Okul yıllarının ileriki aşamalarında gerekli olan matematiksel becerilerin gelişebilmesi için erken çocukluk döneminde matematik kavramları ile ilgili temelin oluşturulması ve bu konularda uygun eğitim yaşantılarının düzenlenmesi gerekmektedir.  Erken çocukluk döneminde oyun, öğrenme için en uygun ortamı yaratır. Çocuk oyun sırasında doğal merakı sonucu keşfeder ve yeni şeyler ortaya koyar. Bu bağlamda matematiksel kavramların öğretimi drama ile birleştirildiğinde; çocukta eğlenerek, yaparak-yaşayarak kalıcı bir şekilde öğrenmenin gerçekleşmesini sağlanabilir. Temel gayenin; multidisipliner çalışmayla, tekdüze bir argümandan arındırarak, drama ve matematiğin yukarıda bahse konu yaklaşımları uygulamak. 

Amaçlar:

• İletişim, paylaşabilme, sıra ile yapma, tartışma ve problemler için olası çözümler sunma, matematiksel sözcük ve kavramları açıklayabilen bireyler yetiştirmek

• Matematik konusundaki becerilerini günlük yaşantılarına uyarlayabilen bireyler yetiştirmek

• Sınıflandırma, karşılaştırma ve birbiri ile eşleştirme; insanları, nesneleri, olayları ve resimleri, renk, şekil, genişlik, sıra ve numaraya göre sıralayabilme becerisini kazandırmak

• Bütün sayı işlemleri; basit toplama ve çıkarma işlemleri yapma becerisi kazandırmak

• Bireylerin uzaysal ilişkiler, şekiller ve geometri, alan ilişkileri bilgisi kazanımını sağlamak

• Uzunluk, ağırlık, miktar, kapasite, zaman tahminleri gibi ölçü birimlerini farkına varmalarını sağlamak

• Farklı öğretim yöntem, teknik ve modellerini bir arada kullanarak eğitim ortamını çeşitlendirmek

• 21.  yy. becerilerini kazanmış bireyler yetiştirmek. 

 Beklenen Sonuçlar:

• Erken çocukluk dönemindeki çocukların iletişim, paylaşabilme, sıra ile yapma, tartışma ve problemler için olası çözümler sunma, matematiksel sözcük ve kavramları açıklayabilmelerini sağlamak

• Çocukların matematik konusundaki becerilerini günlük yaşantılarına uyarlamalarını sağlamak

• Birebir eşleştirme, günlük yaşantılarında ve oyunlarda, bir sayının anlamının bir nesne olduğunu bilme kazanımını sağlamak  ( 1’den 20’ye kadar sayıların yazılıp kullanılması gibi)

• Sınıflandırmak, karşılaştırmak ve birbiri ile eşleştirmek; insanları, nesneleri, olayları ve resimleri, renk, şekil, genişlik, sıra ve numaraya göre sıralayabilmek

• Bütün sayı işlemleri; basit toplama ve çıkarma işlemleri yapma becerilerini günlük yaşantılarına uyarlamak

• Uzaysal ilişkiler, şekiller ve geometri, alan ilişkileri bilgisi ve bunu tanımlamak için sözlük, iki ve üç boyutlu şekillerle tanışıklıklarını sağlamak. Uzunluk, ağırlık, miktar, kapasite, zaman tahminleri gibi ölçü birimlerini farkına varmalarını sağlamak

  

Ortak okullarımızla sürekli iletişim halinde olunarak yapılacak işler ve etkinlikler ile ilgili ortak kararlar alınacaktır. 

Proje çalışmalarımız Mart ayında başlamış olup Mayıs ayında sona erecektir. Okulumuzdan Betül Çertmek Tekin ve Sare Akçıl birlikte Romanya dan kuruculuğunu üstlenen yabancı ortakları ile çalışmaları devam etmektedir. Çalışmaları adına öğretmenlerimize teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz.

 

 

Zübeyde Hanım Anaokulu

Okul Yönetimi



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 2  kişi beğendi